25 Şubat 2020 Salı

HALKLA İLİŞKİLER SORULAR VE CEVAP ANAHTARI


HALKLA İLİŞKİLER


1. Genel anlamıyla tüm nüfusu zengin-orta sınıf, kadın-erkek, genç-yaşlı eğitimli-eğitimsiz, etnik ve dini grupları ifade eden kavram aşağıdakilerden hangisidir?
A-) Irk
B-) Klan
C-) Halk
D-) Site
E-) Toplum


2. Aşağıdakilerden hangisi halkla ilişkiler açısından halktır?
A-) Kuruluşun muhatap olmak durumunda kaldığı hedef kitle
B-) Kuruluşun müşterileri
C-) Bir ülkede yaşayan topluluk
D-) Seçimde oy kullanan kişiler
E-) Kendisini belli bir gruba ait hisseden kişiler topluluğu

3. Aşağıdakilerden hangisi ülkemizde halkla ilişkiler yazarlarının halk kavramıyla eş anlamlı olarak kullanmış olduğu sözcüklerdendir?

A-) Hedef kitle
B-) Ulus
C-) Millet
D-) Toplum
E-) Cemiyet


4. En azından iki tarafı içeren amaçlı faaliyetlerle kurulan ve yürütülen, geçici veya sürekli olan, gerektiğinde tekrarlanarak desteklenen, çeşitli yoğunluktaki duygu, düşünce, tutum ve inanç taşıyan bağ aşağıdakilerden hangisidir?

A-) İlinti
B-) İkilem
C-) İlişki
D-) Duygulaşım
E-) Etkileşim

5. Aşağıdakilerden hangisi ilişkinin özelliklerinden değildir?

A-) İletişim ve uzmanlaşmaya dayalı olması
B-) Amaca yönelik olması
C-) Karşılıklı etkileşime dayanması
D-) Uzun süreli duygusallaşma
E-) Sürdürülebilir olma

6. Kuruluşla ilgili kamuları, müşterileri, plan ve programları eşgüdümlemek ve yönetmek, bunun yanında ise ilgili kamular arasında istenilen ilişkileri oluşturmak için kuruluşu idare etme, halkla ilişkileri hangi fonksiyon olarak görmektir?

A-) İletişim
B-) Bildirim
C-) Strateji
D-) Bilgi
E-) Yönetim


7. Halkla ilişkilerin özelliklerine ilişkin aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?

A-) Halkla ilişkilerin en vazgeçilmezi iki yönlü iletişime dayalı olmasıdır. Kurumlar ve kamuları arasında sürekli iletişimin olması gerekir.
B-) Karşılıklı anlayış ve iyi niyetin geliştirilmesi esasına dayanır.
C-) Halkla ilişkilerin bilgi toplama fonksiyonu bulunmaktadır.
D-) Kurumların ticari kaygıları, sosyal sorumluluk anlayışına üstün tutulur.
E-) Hiçbiri

8. Aşağıdakilerden hangisi halkla ilişkilerle benzer alanlardan değildir?

A-) İstatistik
B-) Reklam
C-) Pazarlama
D-)Propaganda
E-) Hiçbiri

9. En yalın biçimiyle, insan istek ve ihtiyaçlarını belirleyen ve bunların karşılanması için gerekli mal ve hizmetleri sağlayan yönetim fonksiyonu aşağıdakilerden hangisidir?

A-) İletişim
B-) Pazarlama
C-) Halkla ilişkiler
D-) Paylaşma
E-) İşletme

10. Aşağıdakilerden hangisi pazarlama ve halkla ilişkiler arasındaki farklardan değildir?

A-) Pazarlama, üretici ve tedarikçiden tüketiciye mal veya hizmetlerin aktarımını destekler. Halkla ilişkiler ise, bir kurumla hedef kitlesinin karşılıklı uyumuna yardım eder.
B-) Pazarlamanın doğrudan amacı satıştır. Halkla ilişkilerin doğrudan amacı, kurumun hedef kitlesiyle karşılıklı anlayışı geliştirmektir.
C-) Pazarlamanın örtülü amacı kârdır. Pazarlama, kurumun kârlılığına doğrudan katkı sağlar ve mal/hizmetlerin satışını gerçekleştirir. Halkla ilişkilerin örtülü amacı, pozitif algı ve eğilimlerdir.
D-) Pazarlamanın başarı ölçümü, satış veya gelir miktarıdır. Halkla ilişkilerin başarı ölçümü ise,
kamuoyunun ifadesi veya kamu desteğinin diğer delilleridir.
E-) Hem pazarlama hem de halkla ilişkiler, bir kurumun başarısı ve ekonomik olarak hayatta kalmasını güvence altına alan temel amaca sahiptirler.

11. Genel olarak medyada yer ve zaman satın alma aşağıdakilerden hangisidir?

A-) Halkla ilişkiler
B-) Pazarlama
C-) İletişim
D-) Reklamcılık
E-) İstatistik

12. Aşağıdakilerden hangisi zaman satın alınan reklamcılık aracıdır?

A-) Radyo
B-) Gazete
C-) Dergi
D-) Basılı araçlar
E-) Hiçbiri


13. Halkla ilişkiler, mesajları kamusuna yaymak için aşağıdakilerden hangisini kullanmaktadır?

A-) İstatistik
B-) Reklamcılık
C-) Pazarlama
D-) Finansman
E-) Hiçbiri

14. Aşağıdakilerden hangisi reklamcılık ve halkla ilişkiler arasındaki farklardan değildir?

A-) Reklamcılık dış hedef kitleye, özellikle de geniş potansiyel müşterilere hitap etmektedir. Halkla ilişkiler ise mesajlarını; hem hissedar, kamuoyu liderleri, çevre grupları gibi dış hedef kitleye, hem de çalışanlar gibi iç hedef kitleye sunmaktadır. Bu açıdan bakıldığında halkla ilişkilerin hedef kitlesi daha geniştir.
B-) Reklamcılık, uzmanlaşmış bir iletişim fonksiyonu olarak bilinir. Halkla ilişkiler ise, tüm örgütün politika ve icraatlarıyla, çalışanların moralinden telefon operatörünün aramalara cevap vermesine kadar geniş bir alanla ilgilidir. Diğer bir deyişle reklamcılık daha sınırlı ve özel bir alanda çalışırken, halkla ilişkilerin çalışma alanı daha geniştir.
C-) Reklamcılık ve halkla ilişkiler şirket imajına yönelik çalışmalar yapar.
D-) Reklam çalışmalarında kitle iletişim araçlarından bir bedel ödeme karşılığında yararlanılır. Halkla ilişkilerde ise genellikle kitle iletişim araçlarına ücret ödenmez. Kişi ve kuruluşlar kamuyu bilgilendirmek amacıyla basın toplantısı, basın bildirisi gibi yollarla iletişim araçlarından yararlanırlar. Bunun karşılığında da herhangi bir bedel ödemezler.
E-) Reklam, reklam verenin kontrolü altında ücret ödendiği için kullanılması garantili ve düzenlidir. Halkla ilişkiler ise, medyada yer almada ücret ödenmediği için yayınlanma garantisi yoktur ve düzenli sonuç sağlanmaz.

15. Herhangi bir ürün veya hizmetin tanıtımından çok, işletmenin imajını bir bütün olarak yükseltmeyi amaçlayan reklamcılık alanı aşağıdakilerden hangisidir?

A-) Halka yönelik reklamcılık
B-) Kurumsal reklamcılık
C-) Bireysel reklamcılık
D-) Ekonomik reklamcılık
E-) Bilimsel reklamcılık

16. Bilinçli ve sistematik olarak algıları biçimlendirme, kavrayışları yönlendirme ve propagandacının istediği amaca ulaşmasına yardımcı olacak bir tepkinin elde edilmesi için davranışları yönetme çabası aşağıdakilerden hangisidir?

A-) Reklamcılık
B-) Halkla ilişkiler
C-)İletişim
D-) Propaganda
E-) Bilişim

17. Halkla ilişkilerde temel amaç, kurumlarla kamuları arasındaki karşılıklı anlayış ve iyi niyeti geliştirmektir. Propagandanın temel amacı aşağıdakilerden hangisidir?

A-) Müşteri memnuniyeti
B-) Kitlenin eğitimi
C-) Kurumların, her yönden kar sağlaması
D-) Sonucun başarılması için insanların düşüncelerini bilinçlendirmek ve bilincini yönetmek
E-) Hiçbiri

18. Propaganda ile ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?

A-) Propagandanın amacı insan düşüncelerini biçimlendirmektir.
B-) Propagandada doğruluk ve dürüstlük zorunluluktur.
C-) Propaganda, hedef kitlenin yararını gözetmek zorunda değildir.
D-) Propaganda, hedef kitleden gelen tepkilere kapalıdır.
E-) Propaganda ısrarla savunulan fikrin doğruluğunu aşılamaya çalışır.

19. Aşağıdakilerden hangisi, halkla ilişkilerin, medya ilişkileri alanına örnek gösterilemez?

A-) Basın toplantısı düzenleme
B-) Sermaye artırım çalışmaları
C-) Medya personeline yönelik geziler düzenleme
D-) Basın bildirisi yazma
E-) Hiçbiri

20. Halkla ilişkilerin uygulama alanına ilişkin aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
Doğru cevap C

A-) Kurumla ilgili haberin ya da bilginin medyada yer alması için; haberin ilgi çekici, izleyicileri ilgilendiren, yenilik taşıyan haber olmasına, yayınlanma zamanına, uygun araçla (posta, e posta, fax vb.) ve zamanında medyaya ulaştırılmasına dikkat edilmelidir.
B-) Duyurum çalışmaları çerçevesinde halkla ilişkiler görevlileri, kuruluşla ilgili çeşitli bilgi ve haberleri yazılı ve görsel medyaya göndermekte ve bunların ücretsiz yayınlanmasını sağlamaya çalışmaktadır.
C-) Halkla ilişkilerin, finansal ilişkiler alanı, kuruluş hisselerinin değerini sabit tutmak ve sermaye maliyetini artırmaya yönelik çalışmalar yürütmektedir.
D-) Kamusal işler, halkla ilişkilerin; karşılıklı yarara dayalı idari ve yerel toplum ilişkilerini inşa eden ve
sürdüren bir alanı olarak tanımlanmaktadır.
E-) Halkla ilişkiler birimleri, kriz yönetim sürecinde hedef kitle ve medyayla iyi ilişkiler geliştirme, kamuoyunu sürekli bilgilendirme gibi konularda aktif görev almaktadır.

21. Genel olarak insanların, bir kuruluşla, ürettiği mal veya hizmetlerle ve hedef kitlesiyle ilgili konuştukları ve düşündükleri şey aşağıdakilerden hangisidir?

A-) İtibar yönetimi
B-) Kriz yönetimi
C-) Lobicilik
D-) Kamusal işler
E-) Duyurum

22. Kuruluşa ilgiyi artırmak için mesajların ücretsiz şekilde medya aracılığı ile yayılması aşağıdakilerden hangisidir?

A-) İtibar yönetimi
B-) Kriz yönetimi
C-) Lobicilik
D-) Kamusal işler
E-) Duyurum

23. Bireylerin, örgütlerin ve ülkelerin karar alma sürecinde siyasal aktörleri etkileyerek, kendi çıkarları doğrultusunda karar alınmasını sağlamaya yönelik çalışmaları aşağıdakilerden hangisidir?

A-) Lobicilik
B-) Pazarlama iletişimi
C-) Kurumsal sosyal sorumluluk
D-) Etkinlik yönetimi
E-) Kurumsal kimlik

24. Spor, sanat, kültür ve benzeri faaliyet alanlarında kişi veya kurumlara para, araç/gereç veya hizmet desteği verilerek katkıda bulunma aşağıdakilerden hangisidir?

A-) Pazarlama iletişimi
B-) Sponsorluk
C-) Etkinlik yönetimi
D-) Kurumsal sosyal sorumluluk
E-) Lobicilik

25. Kuruluşların yaptığı çalışmalarda, aldıkları kararlarda ilgili hedef kitlesini düşünmesi ve onların zararına olabilecek davranışlardan kaçınması aşağıdakilerden hangisidir?

A-) Etkinlik yönetimi
B-) Lobicilik
C-) Etkinlik yönetimi
D-) Sosyal sorumluluk
E-) Hiçbiri

26. Sosyal, kültürel ya da kurumsal amaçlara hizmet etmek amacıyla tüm ayrıntıları önceden planlanarak gerçekleştirilen ritüelleri, sunum, performans veya kutlamalar aşağıdakilerden hangisidir?

A-) Kurumsal imaj
B-) Sosyal sorumluluk
C-) Lobicilik
D-) Toplumsal ilişkiler
E-) Etkinlik yönetimi

27. Halk kavramı halkla ilişkiler açısından hangi anlamda kullanılmaktadır?

A-) Lobi
B-) Kitle
C-) Hedef kitle
D-) Sorun
E-) Reklam

28. Bir kurumun rakiplerinden ve benzerlerinden ayrılabilmesi için, felsefe tasarım, iletişim ve davranışında oluşturduğu bütünlük aşağıdakilerden hangisidir?

A-) Sosyal sorumluluk
B-) Lobicilik
C-) Toplumsal ilişkiler
D-) Etkinlik yönetimi
E-) Kurumsal kimlik

29. Bir kuruluşun, çalışanlarının ilgilerine cevap verme, onları bilgilendirme ve motive etme halkla ilişkilerin hangi alanına ilişkindir?

A-) Pazarlama
B-) Planlama
C-) Eşgüdüm
D-) Çalışan/üye ilişkileri
E-) Çalışan ve yöneten ilişkileri

30. Aşağıdakilerden hangisi toplum ilişkileri etkinliklerinden değildir?

A-) Kuruluşu halkın ziyaretine açma, turları planlama ve sürdürme
B-) Özel etkinlikleri planlama ve yürütmeye yardım etme
C-) Gruplara dağıtmak üzere yayınlar hazırlama
D-) Bağış toplamayı da içeren tüm gönüllü etkinliklerde kuruluşu temsil etme
E-) Hepsi toplumsal ilişki etkinliklerindendir.

31.
I. Kamuoyunun güç olarak kabul edilmesi
II. Kamu desteğini almak için kurumlar arası sürekli rekabet
III. İletişim araçlarının gelişmesi

Yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri halkla ilişkilerin gelişimine etkendir?

A-) Yalnız I
B-) Yalnız II
C-) Yalnız II ve III
D-) Hepsi
E-) Hiçbiri

32. Halkla ilişkiler, aşağıdaki hangi ülkede ilk olarak profesyonelleşerek, başlı başına meslek haline gelmiştir?

A-) ABD
B-) İngiltere
C-) Fransa
D-) Türkiye
E-) Yunanistan

33. Aşağıdakilerden hangisi, kamuoyuna ulaşmak ve istenilen amaçları başarmak için her türlü iletişim aracını kullanma anlamına gelen aynı zamanda 19. yüzyılda, halkla ilişkiler çalışmaları anlamında kullanılan deyimdir?

A-) Kamuoyu araştırması
B-) Seçim
C-) Basın ajansı
D-) Propaganda
E-) Lobicilik

34. Aşağıdakilerden hangisi Osmanlı Devleti dönemi halkla ilişkiler uygulaması sayılabilir?

A-) Halka açık divan toplantıları
B-) Camilerden yapılan duyurular
C-) Padişahın kıyafet değiştirerek halkın arasına girmesi, sorunları öğrenmeye çalışması
D-) Ayanlık kurumu
E-) Hepsi

35. Aşağıdakilerden hangisi Atatürk döneminde halkla ilişkiler açısından önemli bir gelişmedir?

A-) Türk Tarih Kurumunun kurulması (1931)
B-) Türk Dil Kurumunun kurulması (1932)
C-) Anadolu Ajansının Kurulması (1920)
D-) Etibankın kurulması (1935)
E-) Hepsi

36. Türkiye’de halkla ilişkilerin gerçek anlamda uygulanışının başlangıç noktası olarak aşağıdaki kurumlardan hangisinin kuruluşu görülmektedir?

A-) Devlet Planlama Teşkilatı
B-) Emniyet Genel Müdürlüğü
C-) Devlet Denetleme Kurulu
D-) Türk Hava Yolları
E-) Hiçbiri

37. Türkiye’de aşağıda belirtilen üniversitelerden hangisinde ilk olarak halkla ilişkiler dersleri verilmeye başlanmıştır?

A-) Ankara Üniversitesi
B-) İstanbul Üniversitesi
C-) Anadolu Üniversitesi
D-) Hacettepe Üniversitesi
E-) 9 Eylül Üniversitesi

38. Türkiye’de internet bağlantısının ilk gerçekleştiği tarih aşağıdakilerden hangisidir?

A-) 1960
B-) 1993
C-) 2003
D-) 1983
E-) 1961

39. 4982 Sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanununa göre, kurum ve kuruluşlar, başvuru üzerine istenilen bilgi veya belgeye erişimi kaç günlük süre içinde sağlarlar? (4982 SK. m. 11/s. 23)

A-) 5 gün
B-) 10 gün
C-) 15 gün
D-) 6 ay
E-) 1 yıl

40. Halkın şikayet, görüş ve önerilerini derhal işleme alıp, değerlendirip, sonucunu bildirmekle görevli Cumhurbaşkanlığı birimi CİMER’in açılımı aşağıdakilerden hangisidir?

A-) Cumhurbaşkanlığı Merkezi
B-) Başkanlık İşlem Merkezi
C-) İçişleri Bakanlığı İletişim Merkezi
D-) Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi
E-) Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı

41. Hangisi ilişki kavramına yanlış bir bilgidir?

A-) Geçici veya süreklidir.
B-) Sadece hedef kitleye yarar sağlar
C-) Amaçlı faaliyetlerle kurulur
D-) En az iki taraf bulunur.
E-) Çeşitli yoğunlukta duygu, düşünce, tutum ve inanç taşır.

42. Bütün kamu hizmetlerine tek bir internet erişim noktasından ulaşmayı amaçlayan uygulama aşağıdakilerden hangisidir?

A-) e-Devlet Kapısı
B-) UYAP
C-) hepsiburada.com
D-) icisleri.gov.tr
E-) GBT

43. Genel olarak halkla ilişkilerde iletişim süreci aşağıda belirtilenlerden hangi ögelere göre oluşmaktadır?

A-) Kaynak- mesaj-alıcı
B-) Mesaj-İleti-sonuç
C-) Bilişim-mesaj-kaynak
D-) Kaynak-verici-alıcı
E-) Hedef kitle-alıcı-mesaj

44. Aşağıdakilerden hangisi halkla ilişkilerde çalışmaların genel amaçlarından olamaz? (s. 32)

A-) Kurumun geleceğini tahmin etmek, eğilimleri belirlemek
B-) Kamuoyu, hedef kitlenin tutum ve beklentileri ve faaliyetlerinin planlanması için araştırma yapmak
C-) Güvenilir tam ve doğru bilgilerde hedef kitle ile çift yönlü iletişimi sağlamak ve sürekli hale getirmek
D-) Anlaşmazlıkları ve yanlış anlaşılmaları engelleyerek karşılıklı saygıyı sağlamak
E-) Bireysel yararı esas almak

45. Bir kurum çevresinde oluşan ya da ondan etkilenen, hizmet alan topluluk aşağıdakilerden hangisidir?

A-) Seçmen
B-) Halk
C-) Kamuoyu
D-) Oydaşma
E-) Birlik

46. Kamuoyu oluşumunda aşağıdakilerden hangisi etkili değildir?

A-) Bireylerin kişisel deneyimleri
B-) Bireysel biyolojik refleksler
C-) Kitle iletişim araçları
D-) Baskı grupları
E-) Siyasi partiler

47. Mark Zuckerberk ve arkadaşları tarafından başlangıçta üniversite öğrencileri iletişim ağı oluşturmak amacıyla oluşturulan sosyal ağ aşağıdakilerden hangisidir?

A-) Youtube
B-) Pinterest
C-) İnstagram
D-) Facebook
E-) Twitter

48. Aşağıdakilerden hangisi halkla ilişkiler alanında çalışacak kişide bulunması gereken özelliktir?

A-) Gerektiğinde yalan söyleyebilme
B-) Eleştirilere kapalı olma
C-) Tarafsız olma
D-) Empati kuramama
E-) Ön yargılı olabilme

49.
I. Basın bülteni/makale yazmak ve dağıtmak, basın listesi hazırlamak
II. Basın konferansı, basın resepsiyonu ve basın gezisi düzenlemek
III. Medya enformasyon servisi oluşturmak
IV. Yöneticiler için basın, radyo ve televizyonda röportaj imkânları yaratmak
V. Fotoğraf konusunda sanatçılarla işbirliği içinde olmak ve fotoğraf bankası oluşturmak

Yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri halkla ilişkiler bürosunun görevlerindendir?

A-) I, II, III
B-) Hiçbiri
C-) II, III, IV
D-) I. IV, V
E-) Hepsi

50. Aşağıdakilerden hangisi halkla ilişkiler bürosunun görevlerinden değildir?

A-) Kamuoyu araştırmaları ya da diğer araştırmaları yapmak
B-) Hukuk ve ceza davalarının takibi ve sonuçlandırılması
C-) Yeni birimler için resmi açılışlar düzenlemek
D-) Siyasi liderlerle iletişim kurmak ve geliştirmek
E-) Yabancı konuklar, VİP'i ağırlamak, kuruluş gezileri düzenlemek

51. Aşağıdakilerden hangisi halkla ilişkiler bürosunun görevlerinden değildir?

A-) Hangi birimde hangi personelin ne kadar süreyle çalışacağını belirlemek ve verimli çalışmayanlar konusunda gereken işlemleri yapmak
B-) Personele yönelik gazete veya dergi yayımlamak, video, slayt gösterileri, duvar gazeteleri gibi yöntemlerle kuruluş içi iletişimi sürdürmek,
C-) Dağıtımcılar, tüketiciler, kullanıcılar yani dış hedef kitleye yönelik gazete, dergi yayımlamak,
D-) Yıllık raporları hazırlamak ve dağıtımını sağlamak, kuruluşta yeni işe başlayanlara yol göstermek amacıyla rehber kitapçıklar düzenlemek, potansiyel iş gücünü oluşturan eğitim
kurumlarına poster, broşür hazırlayarak basılı araçların gücünden yararlanmak,
E-) Kuruluşun gelişim sürecini aktaran belgesel, film gibi görsel işitsel araçlardan yararlanılmasına imkân hazırlamak, web sitesi hazırlamak, slayt gösterileri düzenlemek, katalog hazırlamak ve
arşivlemek

52. İdeal bir kurum ya da kuruluşta, kamuoyu araştırmaları ya da diğer araştırmaları yapma görevi aşağıdaki birimlerden hangisine aittir?

A-) Yönetim ve organizasyon
B-) İnsan kaynakları
C-) Hukuk
D-) Halkla ilişkiler
E-) AR-GE

53. Aşağıdakilerden hangisi; temelini organizasyonun fonksiyonu, görevi ve bakış açısının belirlediği, yazılı ifade edilen konsepttir?

A-) Misyon
B-) Strateji
C-) Hedef
D-) Vizyon
E-) Amaç

54. Aşağıdakilerden hangisi stratejiyi destekleyen organizasyonun en önemli isteğidir?

A-) Vizyon
B-) Misyon
C-)Strateji
D-) Politika
E-) Hedef

55. Aşağıdakilerden hangisi amaçlara ulaşmak için eldeki güçlerin veya kaynakların dağıtım planıdır?

A-) Strateji
B-) Misyon
C-) Vizyon
D-) Politika
E-) Hedef

56. Aşağıdakilerden hangisi ölçülebilir ve başarılması gereken, uzun dönemli konuyu ifade eder?

A-) Gaye
B-) Hedef
C-) Politika
D-) Amaç
E-) Strateji

57. Aşağıdakilerden hangisi karar vermede kriterleri oluşturan resmi ve gayrı resmi kurallardır?

A-) Taktik
B-)Strateji
C-) Amaç
D-)Hedef
E-) Politika

58. Aşağıdakilerden hangisi kısa vadeli hedeflere ulaşmada kullanılan kararlar ve aksiyonlardır?

A-) Hedef
B-) Amaç
C-) Politika
D-) Taktik
E-) Gaye


59. Başarılı bir kampanyanın özelliklerine ilişkin aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?

A-) Önceliği olan kitlenin ihtiyaçlarının, amaçlarının ve olanaklarının değerlendirilmesi
B-) Sistematik kampanya planlaması ve uygulaması
C-) Kampanya planında düzenli yürüyen kısımların ve düzenli yürümeyen kısımlarda ekstra çaba veya değişikliğin nerede gösterilmesi gerektiği ile ilgili olarak sürekli izleme ve değerlendirme
D-) Kitle iletişim araçları ve bireylerarası iletişimin tamamlayıcı rollerinin dikkate alınması
E-) Az harcayarak çok kazanma yollarının araştırılması


60. Aşağıdakilerden hangisi halkla ilişkilerde hedef kitle değildir?

A-) Çalışanlar
B-) Çalışanların aileleri
C-)Yöneticiler-denetçiler
D-) Basın
E-) Belirtilenlerin hepsi hedef kitledir.



           



HALKLA İLİŞKİLER CEVAP ANAHTARI

1-C 2-A 3-A 4-C 5-D 6-E 7-D 8-A 9-B 10-E 11-D 12-A 13-B 14-C 15-B 16 D 17-D 18-B 19-B 20-C 21-A 22-E 23-A 24-B 25-D 26-E 27-C 28-E 29 D 30-E 31-D 32-A 33-C 34-E 35-C 36-A 37-A 38-B 39-C 40-E 41-B 42-A 43-A 44-E 45-C 46-B  47-D 48-C 49-E 50-B 51-A 52-D 53-D 54-B 55-A 56-D 57-E 58-D 59-E 60-E




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

aklımda-

 sın

TIBBİ ETİK