HALKLA İLİŞKİLER
1. Genel anlamıyla tüm nüfusu
zengin-orta sınıf, kadın-erkek, genç-yaşlı eğitimli-eğitimsiz, etnik ve dini
grupları ifade eden kavram aşağıdakilerden hangisidir?
A-) Irk
B-) Klan
C-) Halk
D-) Site
E-) Toplum
2. Aşağıdakilerden hangisi halkla
ilişkiler açısından halktır?
A-) Kuruluşun muhatap olmak durumunda kaldığı hedef kitle
B-) Kuruluşun müşterileri
C-) Bir ülkede yaşayan topluluk
D-) Seçimde oy kullanan kişiler
E-) Kendisini belli bir gruba ait hisseden kişiler topluluğu
3. Aşağıdakilerden hangisi ülkemizde halkla ilişkiler yazarlarının halk
kavramıyla eş anlamlı olarak kullanmış olduğu sözcüklerdendir?
A-) Hedef kitle
B-) Ulus
C-) Millet
D-) Toplum
E-) Cemiyet
4. En azından iki tarafı içeren amaçlı faaliyetlerle kurulan ve
yürütülen, geçici veya sürekli olan, gerektiğinde tekrarlanarak desteklenen,
çeşitli yoğunluktaki duygu, düşünce, tutum ve inanç taşıyan bağ aşağıdakilerden
hangisidir?
A-) İlinti
B-) İkilem
C-) İlişki
D-) Duygulaşım
E-) Etkileşim
5. Aşağıdakilerden hangisi ilişkinin özelliklerinden değildir?
A-) İletişim ve uzmanlaşmaya
dayalı olması
B-) Amaca yönelik olması
C-) Karşılıklı etkileşime
dayanması
D-) Uzun süreli duygusallaşma
E-) Sürdürülebilir olma
6. Kuruluşla ilgili kamuları, müşterileri, plan ve programları
eşgüdümlemek ve yönetmek, bunun yanında ise ilgili kamular arasında istenilen
ilişkileri oluşturmak için kuruluşu idare etme, halkla ilişkileri hangi
fonksiyon olarak görmektir?
A-) İletişim
B-) Bildirim
C-) Strateji
D-) Bilgi
E-) Yönetim
7. Halkla ilişkilerin özelliklerine ilişkin aşağıdakilerden hangisi
yanlıştır?
A-) Halkla ilişkilerin en
vazgeçilmezi iki yönlü iletişime dayalı olmasıdır. Kurumlar ve kamuları
arasında sürekli iletişimin olması gerekir.
B-) Karşılıklı anlayış ve iyi
niyetin geliştirilmesi esasına dayanır.
C-) Halkla ilişkilerin bilgi
toplama fonksiyonu bulunmaktadır.
D-) Kurumların ticari kaygıları,
sosyal sorumluluk anlayışına üstün tutulur.
E-) Hiçbiri
8. Aşağıdakilerden hangisi halkla ilişkilerle benzer alanlardan
değildir?
A-) İstatistik
B-) Reklam
C-) Pazarlama
D-)Propaganda
E-) Hiçbiri
9. En yalın biçimiyle, insan istek ve ihtiyaçlarını belirleyen ve
bunların karşılanması için gerekli mal ve hizmetleri sağlayan yönetim
fonksiyonu aşağıdakilerden hangisidir?
A-) İletişim
B-) Pazarlama
C-) Halkla ilişkiler
D-) Paylaşma
E-) İşletme
10. Aşağıdakilerden hangisi pazarlama ve halkla ilişkiler arasındaki
farklardan değildir?
A-) Pazarlama, üretici ve tedarikçiden
tüketiciye mal veya hizmetlerin aktarımını destekler. Halkla ilişkiler ise, bir
kurumla hedef kitlesinin karşılıklı uyumuna yardım eder.
B-) Pazarlamanın doğrudan amacı
satıştır. Halkla ilişkilerin doğrudan amacı, kurumun hedef kitlesiyle karşılıklı
anlayışı geliştirmektir.
C-) Pazarlamanın örtülü amacı
kârdır. Pazarlama, kurumun kârlılığına doğrudan katkı sağlar ve mal/hizmetlerin
satışını gerçekleştirir. Halkla ilişkilerin örtülü amacı, pozitif algı ve
eğilimlerdir.
D-) Pazarlamanın başarı ölçümü,
satış veya gelir miktarıdır. Halkla ilişkilerin başarı ölçümü ise,
kamuoyunun ifadesi veya kamu
desteğinin diğer delilleridir.
E-) Hem pazarlama hem de halkla
ilişkiler, bir kurumun başarısı ve ekonomik olarak hayatta kalmasını güvence
altına alan temel amaca sahiptirler.
11. Genel olarak medyada yer ve zaman satın alma aşağıdakilerden
hangisidir?
A-) Halkla ilişkiler
B-) Pazarlama
C-) İletişim
D-) Reklamcılık
E-) İstatistik
12. Aşağıdakilerden hangisi zaman satın alınan reklamcılık aracıdır?
A-) Radyo
B-) Gazete
C-) Dergi
D-) Basılı araçlar
E-) Hiçbiri
13. Halkla ilişkiler, mesajları kamusuna yaymak için aşağıdakilerden
hangisini kullanmaktadır?
A-) İstatistik
B-) Reklamcılık
C-) Pazarlama
D-) Finansman
E-) Hiçbiri
14. Aşağıdakilerden hangisi reklamcılık ve halkla ilişkiler arasındaki
farklardan değildir?
A-) Reklamcılık dış hedef kitleye,
özellikle de geniş potansiyel müşterilere hitap etmektedir. Halkla ilişkiler
ise mesajlarını; hem hissedar, kamuoyu liderleri, çevre grupları gibi dış hedef
kitleye, hem de çalışanlar gibi iç hedef kitleye sunmaktadır. Bu açıdan
bakıldığında halkla ilişkilerin hedef kitlesi daha geniştir.
B-) Reklamcılık, uzmanlaşmış bir
iletişim fonksiyonu olarak bilinir. Halkla ilişkiler ise, tüm örgütün politika
ve icraatlarıyla, çalışanların moralinden telefon operatörünün aramalara cevap
vermesine kadar geniş bir alanla ilgilidir. Diğer bir deyişle reklamcılık daha
sınırlı ve özel bir alanda çalışırken, halkla ilişkilerin çalışma alanı daha
geniştir.
C-) Reklamcılık ve halkla
ilişkiler şirket imajına yönelik çalışmalar yapar.
D-) Reklam çalışmalarında kitle
iletişim araçlarından bir bedel ödeme karşılığında yararlanılır. Halkla
ilişkilerde ise genellikle kitle iletişim araçlarına ücret ödenmez. Kişi ve
kuruluşlar kamuyu bilgilendirmek amacıyla basın toplantısı, basın bildirisi
gibi yollarla iletişim araçlarından yararlanırlar. Bunun karşılığında da
herhangi bir bedel ödemezler.
E-) Reklam, reklam verenin
kontrolü altında ücret ödendiği için kullanılması garantili ve düzenlidir.
Halkla ilişkiler ise, medyada yer almada ücret ödenmediği için yayınlanma
garantisi yoktur ve düzenli sonuç sağlanmaz.
15. Herhangi bir ürün veya hizmetin tanıtımından çok, işletmenin imajını
bir bütün olarak yükseltmeyi amaçlayan reklamcılık alanı aşağıdakilerden
hangisidir?
A-) Halka yönelik reklamcılık
B-) Kurumsal reklamcılık
C-) Bireysel reklamcılık
D-) Ekonomik reklamcılık
E-) Bilimsel reklamcılık
16. Bilinçli ve sistematik olarak algıları biçimlendirme, kavrayışları
yönlendirme ve propagandacının istediği amaca ulaşmasına yardımcı olacak bir
tepkinin elde edilmesi için davranışları yönetme çabası aşağıdakilerden
hangisidir?
A-) Reklamcılık
B-) Halkla ilişkiler
C-)İletişim
D-) Propaganda
E-) Bilişim
17. Halkla ilişkilerde temel amaç, kurumlarla kamuları arasındaki
karşılıklı anlayış ve iyi niyeti geliştirmektir. Propagandanın temel amacı
aşağıdakilerden hangisidir?
A-) Müşteri memnuniyeti
B-) Kitlenin eğitimi
C-) Kurumların, her yönden kar
sağlaması
D-) Sonucun başarılması için
insanların düşüncelerini bilinçlendirmek ve bilincini yönetmek
E-) Hiçbiri
18. Propaganda ile ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A-) Propagandanın amacı insan düşüncelerini
biçimlendirmektir.
B-) Propagandada doğruluk ve
dürüstlük zorunluluktur.
C-) Propaganda, hedef kitlenin
yararını gözetmek zorunda değildir.
D-) Propaganda, hedef kitleden
gelen tepkilere kapalıdır.
E-) Propaganda ısrarla savunulan
fikrin doğruluğunu aşılamaya çalışır.
19. Aşağıdakilerden hangisi, halkla ilişkilerin, medya ilişkileri
alanına örnek gösterilemez?
A-) Basın toplantısı düzenleme
B-) Sermaye artırım çalışmaları
C-) Medya personeline yönelik
geziler düzenleme
D-) Basın bildirisi yazma
E-) Hiçbiri
20. Halkla ilişkilerin uygulama alanına ilişkin aşağıdakilerden hangisi
yanlıştır?
Doğru cevap C
A-) Kurumla ilgili haberin ya da
bilginin medyada yer alması için; haberin ilgi çekici, izleyicileri
ilgilendiren, yenilik taşıyan haber olmasına, yayınlanma zamanına, uygun araçla
(posta, e posta, fax vb.) ve zamanında medyaya ulaştırılmasına dikkat
edilmelidir.
B-) Duyurum çalışmaları
çerçevesinde halkla ilişkiler görevlileri, kuruluşla ilgili çeşitli bilgi ve
haberleri yazılı ve görsel medyaya göndermekte ve bunların ücretsiz
yayınlanmasını sağlamaya çalışmaktadır.
C-) Halkla ilişkilerin, finansal
ilişkiler alanı, kuruluş hisselerinin değerini sabit tutmak ve sermaye
maliyetini artırmaya yönelik çalışmalar yürütmektedir.
D-) Kamusal işler, halkla
ilişkilerin; karşılıklı yarara dayalı idari ve yerel toplum ilişkilerini inşa
eden ve
sürdüren bir alanı olarak
tanımlanmaktadır.
E-) Halkla ilişkiler birimleri,
kriz yönetim sürecinde hedef kitle ve medyayla iyi ilişkiler geliştirme,
kamuoyunu sürekli bilgilendirme gibi konularda aktif görev almaktadır.
21. Genel olarak insanların, bir kuruluşla, ürettiği mal veya
hizmetlerle ve hedef kitlesiyle ilgili konuştukları ve düşündükleri şey
aşağıdakilerden hangisidir?
A-) İtibar yönetimi
B-) Kriz yönetimi
C-) Lobicilik
D-) Kamusal işler
E-) Duyurum
22. Kuruluşa ilgiyi artırmak için mesajların ücretsiz şekilde medya
aracılığı ile yayılması aşağıdakilerden hangisidir?
A-) İtibar yönetimi
B-) Kriz yönetimi
C-) Lobicilik
D-) Kamusal işler
E-) Duyurum
23. Bireylerin, örgütlerin ve ülkelerin karar alma sürecinde siyasal
aktörleri etkileyerek, kendi çıkarları doğrultusunda karar alınmasını sağlamaya
yönelik çalışmaları aşağıdakilerden hangisidir?
A-) Lobicilik
B-) Pazarlama iletişimi
C-) Kurumsal sosyal sorumluluk
D-) Etkinlik yönetimi
E-) Kurumsal kimlik
24. Spor, sanat, kültür ve benzeri faaliyet alanlarında kişi veya
kurumlara para, araç/gereç veya hizmet desteği verilerek katkıda bulunma
aşağıdakilerden hangisidir?
A-) Pazarlama iletişimi
B-) Sponsorluk
C-) Etkinlik yönetimi
D-) Kurumsal sosyal sorumluluk
E-) Lobicilik
25. Kuruluşların yaptığı çalışmalarda, aldıkları kararlarda ilgili hedef
kitlesini düşünmesi ve onların zararına olabilecek davranışlardan kaçınması
aşağıdakilerden hangisidir?
A-) Etkinlik yönetimi
B-) Lobicilik
C-) Etkinlik yönetimi
D-) Sosyal sorumluluk
E-) Hiçbiri
26. Sosyal, kültürel ya da kurumsal amaçlara hizmet etmek amacıyla tüm
ayrıntıları önceden planlanarak gerçekleştirilen ritüelleri, sunum, performans
veya kutlamalar aşağıdakilerden hangisidir?
A-) Kurumsal imaj
B-) Sosyal sorumluluk
C-) Lobicilik
D-) Toplumsal ilişkiler
E-) Etkinlik yönetimi
27. Halk kavramı halkla ilişkiler açısından hangi anlamda
kullanılmaktadır?
A-) Lobi
B-) Kitle
C-) Hedef kitle
D-) Sorun
E-) Reklam
28. Bir kurumun rakiplerinden ve benzerlerinden ayrılabilmesi için,
felsefe tasarım, iletişim ve davranışında oluşturduğu bütünlük aşağıdakilerden
hangisidir?
A-) Sosyal sorumluluk
B-) Lobicilik
C-) Toplumsal ilişkiler
D-) Etkinlik yönetimi
E-) Kurumsal kimlik
29. Bir kuruluşun, çalışanlarının ilgilerine cevap verme, onları
bilgilendirme ve motive etme halkla ilişkilerin hangi alanına ilişkindir?
A-) Pazarlama
B-) Planlama
C-) Eşgüdüm
D-) Çalışan/üye ilişkileri
E-) Çalışan ve yöneten ilişkileri
30. Aşağıdakilerden hangisi toplum ilişkileri etkinliklerinden değildir?
A-) Kuruluşu halkın ziyaretine
açma, turları planlama ve sürdürme
B-) Özel etkinlikleri planlama ve
yürütmeye yardım etme
C-) Gruplara dağıtmak üzere
yayınlar hazırlama
D-) Bağış toplamayı da içeren tüm
gönüllü etkinliklerde kuruluşu temsil etme
E-) Hepsi toplumsal ilişki
etkinliklerindendir.
31.
I. Kamuoyunun güç olarak kabul edilmesi
II. Kamu desteğini almak için kurumlar arası sürekli rekabet
III. İletişim araçlarının gelişmesi
Yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri halkla ilişkilerin gelişimine
etkendir?
A-) Yalnız I
B-) Yalnız II
C-) Yalnız II ve III
D-) Hepsi
E-) Hiçbiri
32. Halkla ilişkiler, aşağıdaki hangi ülkede ilk olarak
profesyonelleşerek, başlı başına meslek haline gelmiştir?
A-) ABD
B-) İngiltere
C-) Fransa
D-) Türkiye
E-) Yunanistan
33. Aşağıdakilerden hangisi, kamuoyuna ulaşmak ve istenilen amaçları
başarmak için her türlü iletişim aracını kullanma anlamına gelen aynı zamanda
19. yüzyılda, halkla ilişkiler çalışmaları anlamında kullanılan deyimdir?
A-) Kamuoyu araştırması
B-) Seçim
C-) Basın ajansı
D-) Propaganda
E-) Lobicilik
34. Aşağıdakilerden hangisi Osmanlı Devleti dönemi halkla ilişkiler
uygulaması sayılabilir?
A-) Halka açık divan toplantıları
B-) Camilerden yapılan duyurular
C-) Padişahın kıyafet değiştirerek
halkın arasına girmesi, sorunları öğrenmeye çalışması
D-) Ayanlık kurumu
E-) Hepsi
35. Aşağıdakilerden hangisi Atatürk döneminde halkla ilişkiler açısından
önemli bir gelişmedir?
A-) Türk Tarih Kurumunun kurulması
(1931)
B-) Türk Dil Kurumunun kurulması
(1932)
C-) Anadolu Ajansının Kurulması
(1920)
D-) Etibankın kurulması (1935)
E-) Hepsi
36. Türkiye’de halkla ilişkilerin gerçek anlamda uygulanışının başlangıç
noktası olarak aşağıdaki kurumlardan hangisinin kuruluşu görülmektedir?
A-) Devlet Planlama Teşkilatı
B-) Emniyet Genel Müdürlüğü
C-) Devlet Denetleme Kurulu
D-) Türk Hava Yolları
E-) Hiçbiri
37. Türkiye’de aşağıda belirtilen üniversitelerden hangisinde ilk olarak
halkla ilişkiler dersleri verilmeye başlanmıştır?
A-) Ankara Üniversitesi
B-) İstanbul Üniversitesi
C-) Anadolu Üniversitesi
D-) Hacettepe Üniversitesi
E-) 9 Eylül Üniversitesi
38. Türkiye’de internet bağlantısının ilk gerçekleştiği tarih
aşağıdakilerden hangisidir?
A-) 1960
B-) 1993
C-) 2003
D-) 1983
E-) 1961
39. 4982 Sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanununa göre, kurum ve kuruluşlar,
başvuru üzerine istenilen bilgi veya belgeye erişimi kaç günlük süre içinde
sağlarlar? (4982 SK. m. 11/s. 23)
A-) 5 gün
B-) 10 gün
C-) 15 gün
D-) 6 ay
E-) 1 yıl
40. Halkın şikayet, görüş ve önerilerini derhal işleme alıp,
değerlendirip, sonucunu bildirmekle görevli Cumhurbaşkanlığı birimi CİMER’in
açılımı aşağıdakilerden hangisidir?
A-) Cumhurbaşkanlığı Merkezi
B-) Başkanlık İşlem Merkezi
C-) İçişleri Bakanlığı İletişim
Merkezi
D-) Cumhurbaşkanlığı İletişim
Merkezi
E-) Cumhurbaşkanlığı İletişim
Başkanlığı
41. Hangisi ilişki kavramına yanlış bir bilgidir?
A-) Geçici veya süreklidir.
B-) Sadece hedef kitleye yarar
sağlar
C-) Amaçlı faaliyetlerle kurulur
D-) En az iki taraf bulunur.
E-) Çeşitli yoğunlukta duygu,
düşünce, tutum ve inanç taşır.
42. Bütün kamu hizmetlerine tek bir internet erişim noktasından ulaşmayı
amaçlayan uygulama aşağıdakilerden hangisidir?
A-) e-Devlet Kapısı
B-) UYAP
C-) hepsiburada.com
D-) icisleri.gov.tr
E-) GBT
43. Genel olarak halkla ilişkilerde iletişim süreci aşağıda
belirtilenlerden hangi ögelere göre oluşmaktadır?
A-) Kaynak- mesaj-alıcı
B-) Mesaj-İleti-sonuç
C-) Bilişim-mesaj-kaynak
D-) Kaynak-verici-alıcı
E-) Hedef kitle-alıcı-mesaj
44. Aşağıdakilerden hangisi halkla ilişkilerde çalışmaların genel
amaçlarından olamaz? (s. 32)
A-) Kurumun geleceğini tahmin
etmek, eğilimleri belirlemek
B-) Kamuoyu, hedef kitlenin tutum
ve beklentileri ve faaliyetlerinin planlanması için araştırma yapmak
C-) Güvenilir tam ve doğru
bilgilerde hedef kitle ile çift yönlü iletişimi sağlamak ve sürekli hale
getirmek
D-) Anlaşmazlıkları ve yanlış
anlaşılmaları engelleyerek karşılıklı saygıyı sağlamak
E-) Bireysel yararı esas almak
45. Bir kurum çevresinde oluşan ya da ondan etkilenen, hizmet alan
topluluk aşağıdakilerden hangisidir?
A-) Seçmen
B-) Halk
C-) Kamuoyu
D-) Oydaşma
E-) Birlik
46. Kamuoyu oluşumunda aşağıdakilerden hangisi etkili değildir?
A-) Bireylerin kişisel deneyimleri
B-) Bireysel biyolojik refleksler
C-) Kitle iletişim araçları
D-) Baskı grupları
E-) Siyasi partiler
47. Mark Zuckerberk ve arkadaşları tarafından başlangıçta üniversite
öğrencileri iletişim ağı oluşturmak amacıyla oluşturulan sosyal ağ
aşağıdakilerden hangisidir?
A-) Youtube
B-) Pinterest
C-) İnstagram
D-) Facebook
E-) Twitter
48. Aşağıdakilerden hangisi halkla ilişkiler alanında çalışacak kişide
bulunması gereken özelliktir?
A-) Gerektiğinde yalan
söyleyebilme
B-) Eleştirilere kapalı olma
C-) Tarafsız olma
D-) Empati kuramama
E-) Ön yargılı olabilme
49.
I. Basın bülteni/makale yazmak ve dağıtmak,
basın listesi hazırlamak
II. Basın konferansı, basın resepsiyonu ve basın
gezisi düzenlemek
III. Medya enformasyon servisi oluşturmak
IV. Yöneticiler için basın, radyo ve televizyonda
röportaj imkânları yaratmak
V. Fotoğraf konusunda sanatçılarla işbirliği içinde
olmak ve fotoğraf bankası oluşturmak
Yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri halkla
ilişkiler bürosunun görevlerindendir?
A-) I, II, III
B-) Hiçbiri
C-) II, III, IV
D-) I. IV, V
E-) Hepsi
50. Aşağıdakilerden hangisi halkla ilişkiler
bürosunun görevlerinden değildir?
A-) Kamuoyu araştırmaları ya da
diğer araştırmaları yapmak
B-) Hukuk ve ceza davalarının
takibi ve sonuçlandırılması
C-) Yeni birimler için resmi
açılışlar düzenlemek
D-) Siyasi liderlerle iletişim
kurmak ve geliştirmek
E-) Yabancı konuklar, VİP'i
ağırlamak, kuruluş gezileri düzenlemek
51. Aşağıdakilerden hangisi halkla ilişkiler bürosunun görevlerinden
değildir?
A-) Hangi birimde hangi personelin
ne kadar süreyle çalışacağını belirlemek ve verimli çalışmayanlar konusunda
gereken işlemleri yapmak
B-) Personele yönelik gazete veya
dergi yayımlamak, video, slayt gösterileri, duvar gazeteleri gibi yöntemlerle
kuruluş içi iletişimi sürdürmek,
C-) Dağıtımcılar, tüketiciler,
kullanıcılar yani dış hedef kitleye yönelik gazete, dergi yayımlamak,
D-) Yıllık raporları hazırlamak ve
dağıtımını sağlamak, kuruluşta yeni işe başlayanlara yol göstermek amacıyla
rehber kitapçıklar düzenlemek, potansiyel iş gücünü oluşturan eğitim
kurumlarına poster, broşür
hazırlayarak basılı araçların gücünden yararlanmak,
E-) Kuruluşun gelişim sürecini
aktaran belgesel, film gibi görsel işitsel araçlardan yararlanılmasına imkân
hazırlamak, web sitesi hazırlamak, slayt gösterileri düzenlemek, katalog
hazırlamak ve
arşivlemek
52. İdeal bir kurum ya da kuruluşta, kamuoyu araştırmaları ya da diğer
araştırmaları yapma görevi aşağıdaki birimlerden hangisine aittir?
A-) Yönetim ve organizasyon
B-) İnsan kaynakları
C-) Hukuk
D-) Halkla ilişkiler
E-) AR-GE
53. Aşağıdakilerden hangisi; temelini organizasyonun fonksiyonu, görevi
ve bakış açısının belirlediği, yazılı ifade edilen konsepttir?
A-) Misyon
B-) Strateji
C-) Hedef
D-) Vizyon
E-) Amaç
54. Aşağıdakilerden hangisi stratejiyi destekleyen organizasyonun en
önemli isteğidir?
A-) Vizyon
B-) Misyon
C-)Strateji
D-) Politika
E-) Hedef
55. Aşağıdakilerden hangisi amaçlara ulaşmak için eldeki güçlerin veya
kaynakların dağıtım planıdır?
A-) Strateji
B-) Misyon
C-) Vizyon
D-) Politika
E-) Hedef
56. Aşağıdakilerden hangisi ölçülebilir ve başarılması gereken, uzun dönemli
konuyu ifade eder?
A-) Gaye
B-) Hedef
C-) Politika
D-) Amaç
E-) Strateji
57. Aşağıdakilerden hangisi karar vermede kriterleri oluşturan resmi ve gayrı
resmi kurallardır?
A-) Taktik
B-)Strateji
C-) Amaç
D-)Hedef
E-) Politika
58. Aşağıdakilerden hangisi kısa vadeli hedeflere ulaşmada kullanılan
kararlar ve aksiyonlardır?
A-) Hedef
B-) Amaç
C-) Politika
D-) Taktik
E-) Gaye
59. Başarılı bir kampanyanın
özelliklerine ilişkin aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A-) Önceliği olan kitlenin
ihtiyaçlarının, amaçlarının ve olanaklarının değerlendirilmesi
B-) Sistematik kampanya planlaması
ve uygulaması
C-) Kampanya planında düzenli
yürüyen kısımların ve düzenli yürümeyen kısımlarda ekstra çaba veya
değişikliğin nerede gösterilmesi gerektiği ile ilgili olarak sürekli izleme ve
değerlendirme
D-) Kitle iletişim araçları ve
bireylerarası iletişimin tamamlayıcı rollerinin dikkate alınması
E-) Az harcayarak çok kazanma
yollarının araştırılması
60. Aşağıdakilerden hangisi halkla ilişkilerde hedef kitle değildir?
A-) Çalışanlar
B-) Çalışanların aileleri
C-)Yöneticiler-denetçiler
D-) Basın
E-) Belirtilenlerin hepsi hedef
kitledir.
HALKLA İLİŞKİLER CEVAP ANAHTARI
1-C 2-A 3-A 4-C 5-D 6-E 7-D 8-A
9-B 10-E 11-D 12-A 13-B 14-C 15-B 16 D 17-D 18-B 19-B 20-C 21-A 22-E 23-A 24-B
25-D 26-E 27-C 28-E 29 D 30-E 31-D 32-A 33-C 34-E 35-C 36-A 37-A 38-B 39-C 40-E
41-B 42-A 43-A 44-E 45-C 46-B 47-D 48-C
49-E 50-B 51-A 52-D 53-D 54-B 55-A 56-D 57-E 58-D 59-E 60-E
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder