* Sanığın kullandığı aracın sanığın eline
ne şekilde geçtiği açıklığa kavuşturularak, olay yerini gösterir mobese kamera
kaydının bulunup bulunmadığı, 34 BN .. plaka sayılı araç malikinin de ifadesi
alınmak suretiyle irdelenmesi gerektiğinin gözetilmemesi, 12.CD. 1/12/2016 gün, 2015/15885 Esas, 2016/13193 Karar,
*Kazaya karışan araçlardan hangisinin
kırmızı ışıkta geçtiği anlaşılamıyorsa, ışıksız kavşak gibi değerlendirmek
gerekir.
Sanığın yönetimindeki aracı ile, gündüz
vakti, azami hız sınırının 50 km olduğu meskun mahalde bulunan orta refüjle
bölünmüş, 8 metre genişliğinde, tek yönlü , düz ve hafif eğimli, yol şerit
çizgilerinin olduğu, asfalt kaplama yüzeyi kuru ve trafik ışıklarının, çalışır
vaziyette olduğu, caddeden geldiği, dört yönlü kavşakta, 27 metre fren izi
bırakarak, solundan gelmekte olan ve 47 promil alkollü olduğu tespit edilen
katılanın kullandığı motosikletin,sanığın otomobilinin sol ön çamurluğuna şerit
başında çarparak katılanın hayat fonksiyonlarını ağır 4. derecede etkileyecek
kemik kırığına neden olacak şekilde yaralanmasına sebebiyet verdiği olayda, her
iki sürücünün de yeşil ışıkta geçtiklerini beyan ettikleri olayın tarafsız
tanığının bulunmadığı gibi, olay yerine ait mobese görüntülerinin de
bulunmaması karşısında kavşağın ışıksız kavşak gibi değerlendirilmesi
gerektiği, bu nedenle sanığın solundaki yoldan kavşağa giren katılanın olayda
asli, sanığın tali kusurlu olduğunun kabulü gerektiği, 12.CD. 8/6/2016 gün, 2015/14826 Esas, 2016/9767 Karar,
*Sanığın yönetimindeki tırla kavşaktan sola
dönüş yapmak için manevra yaptığı sırada mağdur Mehmet'in kullandığı otomobilin
arkadan 120-130 km hızla gelerek tırın arkasından çarptığına, oysa kavşakta hız
limitinin 50 km olduğuna, kendisinin kusurunun bulunmadığına, mobese kameraları
bulunduğuna, seyredildiğinde durumun anlaşılacağına, ilişkin temyiz
itirazlarının reddine, 12.CD. 2/10/2015
gün, 2014/21979 Esas, 2016/14414 Karar,
*Olay tarihinde saat 20.45 sıralarında,
meskun mahalde, bölünmüş, tek yönlü, asfalt kaplama, zemini kuru düz yolda,
kazadan 40 dakika sonra alınan adli muayene raporunda 99 promil alkollü olan
sanığın idaresindeki otomobil ile seyir halindeyken, dört yönlü ışıklı kavşağa
geldiğinde, mobese kayıtlarına göre kırmızı ışıkta geçerek kavşağa girdiği sırada,
seyir istikametine göre kavşağa sol taraftan yeşil ışıkta giren kamyonet
sürücüsü ile çarpışması sonucu otomobilde yolcu olarak bulunan katılanın basit
tıbbi müdahale ile giderilebilecek şekilde yaralandığı olayda; sanığın kazadan
sonra aynı gün alınan kolluk ifadesinde “kırmızı ışıkta frene bastığını ancak
duramayarak kavşaktan geçmekte olan otomobil ile çarpıştığını” beyan ettiği,
olaydan yaklaşık bir sene sonra mahkemeye sunduğu dilekçedeki ve 07.05.2013
tarihinde talimat mahkemesindeki savunmasının suçtan kurtulmaya yönelik olduğu,
mahkemenin kabulünde isabetsizlik bulunmadığı anlaşılmakla tebliğnamedeki bozma
görüşüne iştirak edilmemiştir.12.CD.10/9/2015
gün, 2014/21839 Esas, 2015/13128 Karar,
*Olay günü günü, saat 23:33 sıralarında,
sanık idaresindeki kamyonetle, yerleşim yerinde, gece vakti, ışık
kontrollü Belh kavşağında, mobese
kayıtları ile tespit edildiği üzere; kırmızı ışıkta geçerek, sürücü Tufan
Şekerli'nin idaresindeki araca çarpması sonucu, kendisinden şikayetçi olan 2
kişinin basit tıbbi müdahaleyle giderilebilecek şekilde yaralanmasına seebiyet
verdiği olayda, TCK'nın “Trafik Güvenliğini Tehlikeye Sokma” başlıklı 179.
maddesinin 2. fıkrasında ulaşım araçlarının kişilerin hayat, sağlık veya
malvarlığı açısından tehlikeli
olabilecek şekilde kullanma
halinin suç olarak düzenlendiği, maddede belirtilen suçun tehlike suçu olup,
somut olayda ise katılanların yaralanmış
olmaları sebebiyle zarar suçunun oluştuğu ve sanığın sadece bilinçli taksirle
birden fazla kişinin yaralanması nedeniyle taksirle yaralama suçundan
cezalandırılması, trafik güvenliğini tehlikeye sokma suçundan ise “hüküm
verilmesine yer olmadığına” kararı verilmesi gerektiği, 12.CD. 6/5/2015 gün, 2014/13066 Esas, 2015/7537 Karar,
*Gündüz saatlerinde, sanıklardan
C.'ın idaresindeki minübüs ile Gediz istikamettinde seyirle gelerek olay mahalli ışık kontrollü dönel kavşaktan Altıntaş istikametine geçiş yaptığı sırada aracının sağ yan orta kapı kısmına, Gediz
istikametine gitmekte olan sanık
B. A.'ın kullanmakta olduğu otomobilin
ön kısmı ile çarpması neticesi minübüsün kavşak içerisinde devrildiği,
minibüs ve otomobilde bulunan sürücüler
ile yolcuların basit tıbbi müdahale ile giderilebilir
şekilde yaralandıkları, 21/07/2012 tarihli kaza tespit tutanağında kırmızı ışık
ihlali yapan sürücünün tespit edilemediği belirtilerek sanık C. T.'ın kavşaklardan geçiş önceliğine uymadığından
asli kusurlu olduğu, sanık B. A.'ın ise kavşağa yaklaşırken hızını
azaltmadığından tali kusurlu
olduğu, keşif üzerine trafik polisi olan
bilirkişi tarafından düzenlenen 20/05/2013 tarihli bilirkişi raporunda ise olay
yerinde ışıkların yanma süreleri ve mobese kayıtları birlikte değerlendirilerek sanık C. T.'ın kırmızı ışık ihlali yaptığından asli kusurlu olduğu, sanık B. A.'ın ise
kavşağa yaklaşırken hızını azaltmadığından
tali kusurlu olduğunun belirtildiği, dosya içesinde bulunan mobese
inceleme tutanağında ise mobese kamerası hareketli kamera olduğundan, kaza
anına ilişkin kaydın bulunmadığı, kayıtlarda
olaydan 1-2 dakika sonrasına ilişkin
görüntülerin bulunduğunun
belirtildiği, sürücülerin her iksinin de
yeşil ışıkta geçtiklerini, müştekilerin ise
kendi araçlarının yeşilde geçtiğini iddia etmeleri karşısında, meydana
gelen olayda mobese kayıt görüntülerinde kırmızı ışık ihlali yapan sürücünün
kesin olarak tespit edilememesi nedeni ile mahkemenin kusura ilişkin kabülünde
isabetsizlik bulunmadığından tebliğnamedeki 1 ve 2 nolu bozma düşüncelerine
iştirak edilmemiştir.12.CD. 26/1/2015
gün, 2014/7314 Esas, 2015/1181 Karar,
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder