25 Haziran 2019 Salı

YABANCI DİL ÇALIŞMAK



Kolej mezunu değilim. Hayatımın hiçbir döneminde dershane, kurs ya da özel ders gibi bir şey görmedim ya da almadım. Buna rağmen yabancı dil bilmek ve öğrenmek konusunda oldukça fazla hırsım vardı.

Turizm Otelcilik öğrencisi olduğum yıllarda İngilizce dışında, Fransızca, Almanca ve Arapça kitaplar almıştım. Özellikle Fransızca ve Almanca olanlarını hala saklarım ve zaman zaman tekrar ederim. Bunlar en azından belli bir seviyeden daha aşağı düşmememi sağlıyorlar.

Tabi hukuk fakültesi yıllarında da yaz dönemlerinde bu kitapları yine geldiğim seviyeyi korumak için sürekli tekrarlardım.

Ve artık internet dünyası var. Buna rağmen bu eski kitaplarımı elimden çıkartamıyorum. Youtube kadar vikipedi de muhteşem bir fırsat.

Pek tabi kolej mezunu olmadığım için kelime dağarcığı benim için her zaman çok önemli oldu. Bu nedenle öğrenmeye çalıştığım dillerde kelime dağarcığımın iyi olmasını hep önemsedim. Gramer konusunda kolej ya da özel ders alanlarla yarışabilmem mümkün değildir. Aradaki farkı kelime dağarcığı ile kapatabilirdim. Bu nedenle Almanca ve Fransızca'dan oldukça iyi kelime hazinesi yaptığımı söyleyebilirim.

Aynı şeyi Rusça'dan yapmak çok zor. Rus dili, Napolyon ya da Hitler'in Moskova harekatı gibi. Zahmetli ve gerçekten ele geçirilmesi, korunması, belli bir düzeye gelinmesi ve o düzeyin korunması çok zor.

Mesleğe ilk başladığım zamanlarda başlamıştım Rusça'ya ve hala akıcı bir Rusçam yoktur. Öğrenmek isteyenlere tavsiyem buna harcayacağınız zamanı İspanyolcaya ayırın. Daha önce her Türk mutlaka Rusça bilmeli diye düşünüyordum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Arif Nazım - Şehidin Destanı

TIBBİ ETİK