22 Şubat 2020 Cumartesi

APTALLAR İÇİN CEZA HUKUKU



"... for dummies" serisi kitaplar internette ve satışta oldukça yaygın... Bu nedenle bu yazının başlığının da bu şekilde olması gerekiyordu: "Aptallar için Ceza Hukuku"

2016 yılı nisan döneminde girmiştim doçentlik sınavına... Yönetmelik gereği üç ayda yazılması gereken raporlar yaklaşık 7-8 ay sonra ulaştı ve olumsuz görüş aldım. Önce rapor düzenleyenler için idare mahkemesinde dava açtım. İdare mahkemesi de İYUK 5'e aykırı olduğu "iki davayı birlikte açamayacağım" gerekçesiyle davayı usulden reddetti. Artık uğraşmak istemediğim için davayı yenilemedim. Çünkü idare mahkemesinin kararı da İYUK m. 5'e aykırıydı. Hukuksuzluk bitmiyordu. 

Rapor düzenleyenlerden bir kaçı doktora tezimin ceza hukukuyla ilgisi olmadığını yazmıştı. Bu şu anlama geliyordu. Elemanlar, doktora tezinin kapağını bile kaldırmamıştı. Unvanı profesör olan elemanlar merak edip kapağını bile kaldırmamıştı. 

Birisi mesleğim nedeniyle akademisyenlik yapamayacağımı yazmıştı. Oysa bu mesleğin içinde en zayıf olanlar bile bir yıllık mesleki süreçten sonra en iyi akademisyenden daha iyidir. 

Şu an sırf bu eleman için özel bir kitap çalışması yapıyorum. Non refoulement ilkesi ve ceza hukuku. Kısa bir çalışma olacak. Ama biliyorum bu o, bunu yine okumayacak. Çünkü biliyorum ki başkasının hakkı olmadığı takdirde nefes bile almayacak bu eleman...

Yazdığı hakem raporlarında bile bu eksikliği görüyorum. Yine makalem bu elemana gitmiş diye...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Arif Nazım - Şehidin Destanı

TIBBİ ETİK