22 Şubat 2020 Cumartesi

TODAİE

Türkiye ve Ortadoğu Amme İdaresi ilginç bir eğitim yuvasıydı. Ankara'nın göbeğinde eski ama yüksek bir binaydı...

Serbest zamanın çokça olduğu, ancak zamanın çoğunun da okuma, yazmayla geçtiği farklı bir çalışma ortamıydı. 

Ankara'ya her gidişimde ikinci evimdi adeta... Özellikle oraya yönümü çevirir sevdiğim bir kaç hocamı ziyaret ederdim...

Büyük bir kütüphane, iyi bir bilgisayar salonu, efsanevi bir konferans salonu demekti TODAİE...

Özellikle Siyasal Bilimler Fakültesi hocalarının ikinci eğitim merkeziydi. Sonraları Gazi Üniversitesi de çoğunluk kazanmaya başlamıştı...

Sadece ekonomi, kamu yönetimi, istatistik gibi derslerin değil Ceza Hukuku, İnsan Hakları Hukuku, İdare Hukuku, Anayasa Hukuku gibi derslerin oldukça nitelikli şekilde anlatıldığı bir merkezdi. 

TODAİE'yi benzeri eğitim kurumlarından farklı ve öncü kılan en büyük özelliği öğrenci kalitesi ve öğrencilerinin Türkiye'nin bütün kamu kurumlarından gelebilmesiydi...

İlk bakışta bütün Türkiye kamu kurumlarından adeta bir temsilci gelmişti oraya... Çoğunluğu müfettişti...Konular açıldıkça herkes kendi kurumundaki işleyişi anlatıyordu... Bayındırlık Bakanlığını da Devlet Planlama Teşkilatı'nı da Sayıştay ve Milli Eğitim Bakanlığını da burada daha iyi tanımıştık...

Öte yandan burada pek tabi ki aksayan yönler de yok değildi. Bu yazıda bunları yazacak değilim...Ancak doktora tezime ceza hukukuyla ilgisi olmadığını ileri süren eleman, yüksek lisansımın da kamu yönetimi olduğunu yazmış...

Ne diyeyim? 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Arif Nazım - Şehidin Destanı

TIBBİ ETİK