15 Ekim 2022 Cumartesi

Savaş ve çatışma terminolojisi

 Ukrayna savaşı görüntülerini izliyorum. Kalaşnikof seslerini dinliyorum. Savaşta g3 yok. M16'ya benzer silahlar var. 

155 mm'lik toplar kullanıyor Ukraynalılar... Devasa bir silah. 81'lik 89'luk (muydu) havanların sesini oldukça yakından ve defalarca duymuş olarak dehşet verici geliyor bana...

Savaşın, çatışmanın farklı bir terminolojisi var. 

Barut kokusunu bilmek, 

Toz, duman, 

Silah seslerini dinlemek, 

Cama isabet eden uçaksavar mermilerini,

Başın üzerinden fıstlayarak geçen mermileri, 

Duvara yapılan atışları, 

Sokaklarda artık toz haline gelmiş inşaat kalıntıları, 

Panzerin gelişi, 

Tank atışları, 

Biksi...

BTR'nin parça parça ettiği asfalt yollar, 

Uykusuz askerler, 

Karamsar ve hayattan keyif almayan insanlar...

Daha fazlası...

Nevruzda 70'e kadar havan saymış ve 70'ten sonra uyumuştum. Belki kendimden geçmişim demek daha doğru olurdu. Arkadaşlar 200'e kadar saymışlardı...

"Bir mermi uçar havada, 

ve kahramanını bulur" demişti Hakan Evrensel. 

Ne feci bir anlatım bu...

dehşetengiz...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Arif Nazım - Şehidin Destanı

TIBBİ ETİK