7 Haziran 2020 Pazar

Fotoğrafçılık



Sanat mıdır?

Alet işler, el övünür bir çalışmanın, sanat olduğu söylenebilir mi?

Bilmiyorum. 

Bildiğim bir şey, 

Fotoğrafı sosyal medyada, internette, görünür çok yerde paylaşmışsan telif hakkı iddiasında bulunmamalısın. 

Sosyal medyadan bir çiçek fotoğrafı paylaşmıştım. Bir portakal çiçeğiydi. 

İlk paylaşan ya da fotoğrafı çeken kişi hemen mesaj atmış. "Ben o fotoğrafı paylaşılması için değil, seyredilmesi için paylaşmıştım" diye! 

Şarlo bu kadar komik değil!

Zaten pek de tanımadığım elemanı arkadaş listesinden çıkarttığım gibi paylaştığım fotoğraflarını da sildim. 

Common creativede, io.com.ua'da, daha pek çok internet sitesinde bundan çok daha iyisi -paylaşıma açık olarak var. 

Paylaşılmasın diyorsan önce sen paylaşmayacaksın!

Tedbirini alacaksın kimse kopyalamayacak!

Bir de şu umuma açık, topluma mal olmuş, telif hakkı bulunmayan fotoğrafları telifli hale getirmeye çalışan enteresan bir ekip var internette. 
Stok fotoğrafçılar....
Yüzlerce yıl öncesinde yapılmış tabloları, posta pullarını internet sitelerinde copyright halde paylaşanlar...

Bunun da "etik" dışında bir yaptırımı olmalı...






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Arif Nazım - Şehidin Destanı

TIBBİ ETİK