13 Ekim 2017 Cuma

Rusça Öğrenmek

Yaklaşık 14 sene öncesinde Rusça öğrenme isteği başladı. Yaklaşık 1000-1200 kadar sözcük ezberledim ve Fono'nun basit düzey Resimlerle Rusça'sını belki yüz kez bitirdim ve halen tekrarlama, unutmama istediğimde tekrarlıyorum.
Bugüne kadar üç batı diline(İngilizce, Fransızca ve Almanca) zaman ayırmıştım. Üçünden de istediğimi az ya da çok almıştım. Kitap okuyabiliyorum. Biraz zorlansam da çeviri yapabiliyorum. Bu nedenle doğudan bir pencere açmaktı Rusça'ya başlarken amacım. Türk toprakları üzerine kurulan devletin tarihi, ekonomisi, kültürü kısacası herşeyi ile ilgilenmek istiyordum. Bugün itibarıyla istediğim düzeyde değilim kabul ediyorum. Ancak öğrenme istediğinden, hırsından asla vazgeçecek değilim.

Rusya üzerine yüksek lisans sırasında da ödev hazırlamıştım. 1993 Anayasası ve yönetim sistemiydi çalışma alanım(2008 yılında anayasada esaslı değişiklikler yapıldı). Sonradan da Rusya yönetim, nüfus sistemi, kültür ile ilgili kitap, tez ve makale okumaya devam etmiştim. Bu okumaları da kitaplaştırma düşüncem var.

Rus dili için ayırdığım zamanı Almanca için ayırsaydım çoktan ileri düzey Almanca'yı öğrenmiş olacaktım. KPDS'de 41 aldıktan sonra Almanca'yı bırakmıştım. Çünkü doktrin olarak istediğim nitelikte değildi Almanca. Zannedilenin aksine bilim dalı yalnız ama yalnız İngilizce... Almanca olmadığı gibi asla Fransızca da değil...

İstiyorum ki kendi bloğumda zaman zaman öğrendiğim Rusça kavramları ve öğrenme materyallerini de paylaşayım...Bilmiyorum yapabilecek miyim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Arif Nazım - Şehidin Destanı

TIBBİ ETİK