3 Temmuz 2020 Cuma

ANKARA BAROSU BAŞKANLIĞINA


Ankara Barosu Başkanlığına
Ankara

Ankara Batı 2. Aile Mahkemesi... Esas sayılı çekişmeli boşanma davasında davalı olarak yer almaktayım.
Boşanma tarafının karşı tarafı olan şahıs ve ailesi hakkında evde bulunmadığım sırada eşyalarımın bir kısmının götürülmesi nedeniyle suç duyurusunda bulundum buna rağmen karşı taraf eşyanın iadesi konusunda dava açtı.
Emniyet lojmanlarının bekçisinin dinlenmesi ve görüntü kayıtlarının incelenmesini talep ettim. Ceza soruşturması sırasında bunların inceleneceğini umut ediyorum.
Ancak eşyaların iadesine ilişkin karşı tarafın açmış olduğu dava sırasında ilgililerin vekili olduğunu beyan eden kişi tarafından göstermiş olduğum emniyet lojmanları bekçisinin;
*Ağır ceza avukatı olduğunu beyan ederek,
*Bu işi ücret karşılığı olmaksızın yaptığını beyanla ve muhtemelen bekçinin haricen de başka türlü de korkutulması suretiyle 02/07/2020 tarihinde ifadesinin alındığını öğrendim ve ilgili hakkında TCK m. 277/1 fıkrası gereğince suç duyurusunda bulundum.
Bilindiği üzere Türk hukukunda “ağır ceza avukatlığı” diye bir meslek bulunmadığı gibi işi ücret karşılığı yapmadığını belirtmek 1136 sayılı Avukatlık Kanunu hükümleri gereğince disiplin hükümlerinin uygulanmasını gerektirmektedir.
Doğru ise durum vahim, yalansa daha vahimdir. Her iki halde de disiplin yaptırımlarının uygulanması gerekmektedir.
Gereğinin yapılmasını saygılarımla arz ederim.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Arif Nazım - Şehidin Destanı

TIBBİ ETİK